piątek, 7 sierpnia 2015

-|Liebster Blog Award|-

Z reguły nie włączam się w żadne łańcuszki, ale doszłam do wniosku, że ten jest całkiem miły, a poza tym może chcielibyście się czegoś o mnie dowiedzieć.
Także najpierw krótkie wyjaśnienie dla tych, którzy nie wiedzą, o co c'mon:

„Nominacja do Liebster Blog Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę”.Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz je o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował”

Za nominację serdecznie dziękuję Esthy :)


1. Co cię skłoniło do pisania bloga?

Opowiadania piszę od dawna, ale zazwyczaj dawałam je do czytania co najwyżej rodzinie i najbliższym znajomym. Z reguły słyszałam od nich, że są świetne, więc w końcu doszłam do wniosku, że czemu by nie podzielić się moim talentem z resztą świata, sprawdzić, czy faktycznie to co pisze jest dobre ;)

2. Czy masz jakieś zwierzęta? Jeśli tak to, jakie i jak mają na imię? 

Mam żółwia greckiego o imieniu Pomidor :)

3. Jakie wartości według Ciebie są najważniejsze w życiu?

Trudne pytanie i nie wiem, czy mam na nie satysfakcjonującą odpowiedź. Dla mnie osobiście najważniejsza jest miłość, ale czy można nazwać ją wartością? Bo nie chodzi mi o miłość wobec wszystkich bliźnich, która nie wierzę, że może istnieć, tylko miłość w stosunku do konkretnej osoby, taką, która dodaje nam skrzydeł. I tutaj się zatrzymam, bo jak wpadnę w pułapkę filozoficznych rozważań, to już z niej nie wyjdę.

4. Masz jakieś pasje? (Poza pisaniem)

Liczy się oglądanie seriali? :D Bo w sumie to moje główne zajęcie, kiedy mam czas wolny. Poza tym, lubię grać na komputerze (w Guild Wars 2) i kolekcjonuję figurki, przede wszystkim smoków.

5. Jaki rodzaj książek czytasz najchętniej?

Sci-fi, fantasy, post-apo - różnie to bywa, zależy od mojego nastroju. Zresztą, żeby książka mi się podobała, najlepiej żeby miała przynajmniej jedną z poniższych cech:
- Romans nieakceptowalny społecznie
- Starszy mężczyzna, młoda kobieta (preferowana różnica wieku między 7 a 16 lat) - chyba, że książka opowiada o dorosłych, wtedy jest mi wszystko jedno
- Dające się sklasyfikować "społeczeństwo" (np. frakcje w Niezgodnej, Dystrykty w IŚ, kolory w Mrocznych Umysłach, rodzaje jasnowidzów w Czasie Żniw, kolory smoków w Jeźdźcach Smoków itd.)
- Mało romansu fizycznego, więź duchowa między bohaterami
- Bardzo powoli rozwijające się uczucie między bohaterami
- Brak trójkąta miłosnego (bleh, nie znoszę ich)
- Steampunk
- Wiarygodna technologia przyszłości/alternatywnej przeszłości - to nie znaczy, że nie może być odjechana, ale musi mieć sens w świecie, w którym istnieje.
- Rzeczywiste miejsca, które można odwiedzić (cudownie się czyta o miejscach, w których się było)
- Jeśli występuje magia, fajnie jeśli jest w jakiś sposób ograniczona (typy czarodziejów, konkretne zasady itp. wyjątkiem jest Xanth)
- Postacie historyczne wciągnięte w fikcyjne wydarzenia
- Bohaterki minimum 16 lat, bohaterowie minimum 20-kilka
- Zabawny narrator


6. Jakim typem dziewczyny jesteś?

Fangirl :) Najchętniej zakładam swoje fandomowe T-shirty, mam plecak z eksplodującą TARDIS Van Gogha, budzik Daleka i zbieram co mogę z moimi ulubionymi serialami i filmami!

7. Jakie komentarze lubisz najbardziej, a jakich nie lubisz?

Najbardziej lubię te długie, odnoszące się do poszczególnych fragmentów tekstu, wyraźnie wskazujące co było w danym rozdziale fajne, a co niekoniecznie. Lubię czytać odczucia ludzi w stosunku do moich bohaterów, czy ich lubią, czy nienawidzą.
Nie znoszę nieuzasadnionej krytyki, nie przepadam za krótkimi "super!", bo choć miłe, nic właściwie mi nie mówią. Chociaż wciąż są lepsze, niż brak komentarzy w ogóle ;)

8. Jakie jest twoje największe marzenie?

Nierealne? Pojechać z konkretną osobą... w sumie gdziekolwiek. Z kim, to już moja sprawa :)
Realne? Na chwilę obecną wybrać się do Londynu na Doctor Who Festival w listopadzie. I jestem na dobrej drodze do zrealizowania go!

9. Który żywioł (woda, ogień, ziemia, powietrze) najlepiej Cię opisuje?

Nigdy nie mogę wybrać pomiędzy ogniem a ziemią. Co więcej, zdania moich znajomych też są podzielone pomiędzy te dwa żywioły.

10. Czy chciałabyś w przyszłości dalej prowadzić bloga?

Spodziewam się, że tak. W każdym razie do czasu, dopóki nie napiszę na jego podstawie scenariusza do serialu i jakimś cudem go sprzedam ;)

11. Jak piszesz bloga? Masz od razu ułożony plan czy wszystko piszesz na żywioł?

Mam zapisane najważniejsze punkty fabuły, do których kiedyś muszę dotrzeć. Mam rozpisaną charakterystykę większości bohaterów. Co jakiś czas, gdy przyjdzie mi do głowy jakiś dobry pomysł na odległy fabularnie zwrot akcji, rozpisują sobie jak do niego doszło w punktach. Ale poza tym piszę na żywioł, pozwalam bohaterom samym decydować, co zrobią dalej, nie zmuszam ich na siłę do czegoś, czego wiem, że by nie zrobili, bo tak. Jeśli rezultat jest inny, niż pierwotnie planowałam, nie ma sprawy, może nawet jest lepiej.

__________________________________________________________
I to by było na tyle. Niestety jeśli chodzi o nominacje, to muszę was rozczarować, bo nie mam żadnych. Czemu? Z tego prostego powodu, że nie czytam innych blogów. Czasem gdzieś zajrzę, zerknę na kawałek, ale nie na tyle, żeby móc dobrze ocenić czyjąś pracę.

PS ale na pocieszenie powiem, że dzisiaj bądź jutro pojawi się nowy rozdział :)


2 komentarze:

  1. Dzisiaj bądź jutro? To ja się przygotuję psychicznie ;p I serio nazwałaś żółwia POMIDOR?!
    Co do miłości mam takie samo podejście, bo ciężko kochać wszystkich na świecie, jak znasz tylko kilkadziesiąt, kilkaset osób i połowy nie lubisz xd
    Co do komentarzy, wybacz, ale nie jestem dobra w pisaniu długich, chyba że mam wytykać błędy, a u ciebie ich nie znajduję więc nie ma co się rozpisywać ;3
    Pozdrawiam i weny życzę <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam jakieś 6-7 lat jak go dostałam i nie mam pojęcia, dlaczego akurat takie imię wpadło mi do głowy XD
      Aż nie chce mi się wierzyć, że piszę bezbłędnie :') Ale dziękuję :D

      Usuń